21 Ocak 2011 Cuma

"Kömür verdik, doymadılar"

Samsun'da Kübra bebeğin ölümü ile ilgili Adli Tıp raporu bekleniyor. Ancak bebeğin otopsi raporu aileyi ve hastaneyi doğruladı; Bebek besin yetersizliğinde ölmüştü. Ancak Samsun Valiliği "olamaz, aileye kömür yardımında bulunmuştuk" dedi.

“Samsun’da bebek açlıktan öldü” başlığıyla haberini yaptığımız 2,5 aylık Kübra bebeğin ölümü tartışma yaratırken, gözler Adli Tıp Kurumundan çıkacak otopsi sonucuna çevrildi. Bu arada basının bebeğin açlıktan öldüğüne dair yaptığı haberler sonrasında acılı aileye yardım yağdı, anne ise tepki göstererek “Bebeğim öldükten sonra bunlar gelmiş, ne önemi var? Önceden yardım edilseydi kızım ölmeyecekti. Mama bile alamıyordum, açlıktan öldü" dedi.

Samsun, Türkiye’nin gündemine birkaç gün önce 2,5 aylık Kübra Nazar Bakırcı’nın açlıktan öldüğü haberiyle düştü. Kübra bebek 17.01.2011 tarihinde Samsun Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi’ne 112 Acil Servis ambulansıyla götürülürken yolda öldü. Hastane kayıtlarına yetersiz beslenme olarak geçen bebek ölümünü şüpheli bulan Cumhuriyet Savcısı, otopsi istedi. Samsun Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nde yapılan otopsi sonucunda da bebeğin 'beslenme yetersizliği' sonucu öldüğü polis kayıtlarına geçti. Yapılan otopsi sonucunda, Kübra bebeğin fiziksel olarak çok zayıf olduğu ve midesinin boş olduğu tespit edildi.

Emniyet: Beslenme yetersizliği kayıtlara “sehven” geçti
Yaşanan insanlık dramı, haber ajanslarına da 'yetersiz beslenme olarak' düşünce, Samsun Emniyet Müdürlüğü, yazılı bir açıklama yaparak bebeğin ölümünün kayıtlara sehven 'beslenme yetersizliği' olarak geçtiğini ifade ederek, "Kesin ölüm sebebi için maktulün üzerinden alınan kan ve organ parçaları İstanbul Adli Tıp Kurumu Başkanlığı'na gönderilmiştir. Ölüm nedeni otopsi sonucu belli olacak” dedi. Hemen ardından da Valilik açıklama yaptı. Haber öyle bir gün Türkiye'nin gündemine oturdu ki, o saatlerde Samsun Valisi Hüseyin Aksoy ve 80 ilin valisi İçişleri Bakanı Beşir Atalay ile Ankara'da toplantıdalardı.

Valilik: Açlıktan öldüğü savı ailenin kendi iddiasıdır
Valilikten yapılan yazılı açıklamada, Kübra'nın Samsun Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesine ölü intikal etmesi üzerine hastane polisinin ölümü şüpheli bularak yetkili nöbetçi Cumhuriyet Savcısını haberdar ettiği, Cumhuriyet Savcısının nezaretinde de bebeğe otopsi yapıldığı belirtildi. Ancak, yerel ve yaygın basında yer alan haberlerde, hastanede yapılan otopside polis kayıtlarına bebeğin ölüm sebebinin 'beslenme yetersizliği' olarak geçtiği belirtilmesine rağmen Samsun Valiliği de otopsiyi işaret ederek, “Şüpheli ölüm olayı, Samsun Cumhuriyet Savcılığınca soruşturulmaktadır. Bebeğin beslenme yetersizliğinden öldüğü savı ailenin kendi iddiasıdır.” dedi ve “Genel adli muayene raporunda bebeğin 'kafatası kaidesi frontal kemik orta hatta 3 santimetrelik kaide kırığı' bulunduğu saptanarak cesetten otopsi sırasında alınan organ parçaları kesin ölüm sebebinin belirlenmesi için İstanbul Adli Tıp Kurumuna gönderildi” açıklaması yaptı.

“Düzenli kömür yardımı yapılmıştır”
Açıklamada, 4 nüfuslu ailenin tüm bireylerinin yeşil kartlı oldukları vurgulanarak, “Baba Murat Bakırcı'nın geçirdiği iş kazası nedeniyle çalıştığı firma aleyhine açtığı tazminat davası halen devam etmektedir. Bakırcı ailesine, Tekkeköy SYDV tarafndan iş kazası sonucu sağ bacağının bilek altından kopan kısma protez ayak takılmış, 13 Eylül 2005 ile 8 Aralık 2010 tarihleri arasında 8 bin 848 TL, 12 Ocak 2010 ile 8 Aralık 2010 tarihleri arasında bin 445 TL olmak üzere 10 bin 293 TL nakdi yardım, her yıl düzenli 1 ton kömür yardımı yapılmıştır” denildi.

Savcılık: Açlıktan kaynaklanan bir ölüm denilemez, tespit yapılamamıştır
Cumhuriyet Başsavcısı Canip Yetişir de hastane kayıtlarına “yetersiz beslenme” olarak geçen bebek ölümüyle ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada, “Bizim otopsi raporumuzda beslenme bozukluğu ve açlıktan kaynaklanan bir ölüm olduğunu söylemek mümkün değil, çünkü tespit yapılamamıştır. Doktorumuz ölüm sebebiyle ilgili herhangi bir beyanda bulunamamıştır” dedi. Adli Tıp raporuna göre ölüm sebebinin saptanacağını vurgulayan Yetişir, “Ölen bebeğimizin ölümünden bir hafta önce 3 yaşındaki kardeşinin kucağından düşmek suretiyle vücudunda bazı lezyonlar oluştuğu tespit edilmiştir. Ancak ölüm sebebinin bu lezyonlardan kaynaklanmadığı kanaatine varılmıştır. Ölüm sebebi hakkında söyleyebileceklerimiz bu kadar, yani vücudundaki lezyonlar ölüme neden olacak lezyonlar değildir. Bunu rahatlıkla söyleyebiliriz” ifadesinde bulundu.

Kaymakamlık: Otopsi sonucunu bekleyin
Konuyla ilgili bir açıklama da Tekkeköy Kaymakamı Köksal Şakalar’dan geldi. Bebeğin ölümünün şüpheli bulunması üzerine anne ve babanın ifadelerine başvurulduğunu dile getiren Şakalar, "Ailesi, çocuğun bir hafta önce 3 yaşındaki kardeşi tarafından yere düşürüldüğü ve kafa bölgesinde yaralanma olduğunu belirtmişler. Çocukta düşmekten kaynaklanan bir darp meydana gelmiş. Bebeğin kesin ölüm nedeni otopsi raporunun ardından belli olacak" dedi. Samsun Valiliği gibi Kaymakam Şakalar da 2005 yılından bu yana SYDV tarafından aileye toplam 10 bin lira yardım yapıldığını beyan ederek devletin aileyi sahipsiz bırakmadığını, adeta bebeğin de açlıktan ölemeyeceğini ifade etti.

İstanbul Adli Tıp Kurumunun açıklaması bekleniyor
Samsun Emniyet Müdürlüğü, Samsun Valiliği, Cumhuriyet Savcılığı ve Tekkeköy Kaymakamlığı tarafından birbirinin benzeri yapılan “Bebeğin beslenme yetersizliğinden öldüğü savı ailenin kendi iddiasıdır. Ölüm nedeni otopsi sonucu belli olacak” sözlerinin ardından birkaç gün geçmesine rağmen halen İstanbul Adli Tıp Kurumu'ndan bebeğin ölüm nedenine dair bir açıklama gelmedi. Kübra bebeğin açlıktan ölüp ölmediği bu otopsi sonucuna göre tespit edilecek.

Bebek öldü, yardım yağdı
Ailenin bebeklerinin açlıktan öldüğü iddiasına devlet yetkililerinin ailenin iddiası diyerek itirazını müteakip Adli Tıp raporu beklenirken yapılan haberler sonrasında acılı aileye yardım yağdı. Metro Mali ve Ticari Yatırımlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Galip Öztürk aileye ev bağışlayacağını, baba Murat Bakırcı'yı maaşa bağlayacağını, anneyi de sosyal güvence altına alacaklarını açıklarken Telsiz ve Radyo Amatörleri Cemiyeti (TRAC) Samsun Şubesi, aileye gıda ve erzak yardımında bulundu. Kimse Yok mu Derneği Samsun Şubesi de giysi ve gıda yardımında bulundu.

Anne ve baba tepkili
Anne ve baba ise bebeklerinin ölümünden sonra gelen yardımlara tepki gösterdi. Eşi Murat Bakırcı'nın geçirdiği iş kazasında ayağını kaybettiğini, ardından işsiz kaldığını, 3 sene çadırda yaşadıklarını, yaklaşık 2.5 yıldır da iki göz odada yaşamaya çalıştıklarını ifade eden Kübra’nın annesi, “Bebeğim öldükten sonra bunlar gelmiş, ne önemi var? Önceden yardım edilseydi kızım ölmeyecekti. 5 lira bulup da çocuğumu hastaneye götüremedim, yanarım da ona yanarım. Kuru ekmekle insanın göğsüne süt gelir mi? Ben kendim yiyecek bulamıyordum ki, sütüm olsun. Kuru ekmek ve çayla beslendiğimiz için sütün olmuyordu. Mama bile alamıyordum. Biz dilenerek hayatta kalmaya çalıştık” diye konuştu.

Ölen Kübra Bakırcı'yı yere düşürdükleri yönündeki iddialar üzerine de anne Necla Bakırcı, "Kızımın ölümünden bir hafta önce 3.5 yaşındaki oğlum ölen kardeşiyle oynarken yere düşürdü. Hemen yerden kaldırdım bebeğimi. Ağlamadı bile. Bebeğimin başka bir sorunu yoktu. Çok zayıftı bebeğim. Açlıktan öldü, bebeğim beslenemedi. Ona da çayla ekmek yedirdim" dedi.

Babası sigortasız çalıştı, iş kazasında sakat kaldı
Geçirdiği iş kazası sonucu bedensel engelli duruma düşen 26 yaşındaki baba Murat Bakırcı ise 2008 yılında geçirdiği iş kazasını anlatarak "Sigortasız çalıştırıyorlarmış beni, haberim yok. Sabaha karşı limanda geminin içinde vinç kaptı beni. Çocuklarıma bakamıyorum. Madden hiçbir şeyim yok. Gün oluyor, aç yatıyoruz. Benim çocuğum açlıktan ve sefaletten öldü. Hastanede bize çocuğun midesi boş dediler. Eğer ben sağlam olsaydım çocuğum yaşıyor olacaktı. Bakamıyorum çocuklarıma, yetemiyorum, sakatım çünkü. İçim yanıyor. Benim çocuğum niye ölsün?” ifadelerini kullandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder