11 Eylül 2011 Pazar

Eşinin tecavüz ettiği kadın: Ben eşya değilim

Genç kadının kocasına tecavüzden 7 yıl 4 ay hapis cezası verildi.
İzmirli koca V.K’nin tecavüz ettiği eşi Y.K, 'Umarım verilen bu örnek karar, yatak odalarında kadınların üzerinde uygulanan cinsel baskıları durdurur' dedi
Kocası V.K.'nin kendisine tecavüz ettiği için 7 yıl 4 ay hapis cezasına mahkum olmasını sağlayan kadın, mahkenin bu örnek kararının eşlerine zorla sahip olmak isteyen tüm erkeklere ders olması gerektiğini söyledi.

İzmir'deki kocası V.K'yi, kendisine 'cinsel saldırıda bulunmak'suçundan hapis cezasına çarptırtan ve şu anda İzmir dışında bir kentte yaşayan Y.K, avukatı aracılığıyla konuştu.
YeniAsır'dan Ali Eyçe'nin haberine göre, V.K'yle arasındaki boşanma davası süren Y.K, "Evlendiğim gün nikah masasında 'Evet' derken 'Eş' olmayı kabul ettim, 'Eşya' olmayı değil" diye konuştu.

V.K'yi benzeri davranışları yüzünden daha önce de birçok kez şikayet etmeyi düşündüğünü ama her seferinde çocuğunu düşünerek vazgeçtiğini ifade eden tekstil işçisi Y.K., "Umarım bu karar, kimsenin giremediği yatak odalarında, evli kadınların üzerinde uygulanan cinsel baskıları durdurur. Umarım bu ceza, bu durumu yaşatan erkeklere ders, yaşayan kadınlara da kurtuluş yolu olur" diye konuştu.

"YILLARCA SUSTUM"
"Türkiye'de benim durumumda olan çok kadın olduğunu biliyorum. Ben de, onlar gibi yıllarca susanlardan oldum" diyen Y.K., "Benim gibi imkansızlıklar nedeniyle çevremde aynı sorunu yaşayıp da, susan komşularımı ve akrabalarımı da biliyorum. Ben yaşananlar dayanılmayacak hal alınca ailemle konuşup bu durumu anlattım. Ailem bana her türlü desteği verdi. O güçle şikayette bulunup, çocuğumu alarak evi terk ettim" dedi. O dönemlerde yaşadıklarını hatırlamak dahi istemediğini, bugün hiç düşünmediği şekilde basının gündeminde olduğunu ve herkesin kendisini bulmaya çalıştığını ifade eden Y.K, şunları söyledi:

"Avukatıma davayı ve kararı gazetecilere iletmesi konusunda belirli şartlarda izin verdim. Haberde fotoğraf ve adımız olmayacaktı. Burada bizlerin yüzleri değil, kadın ve erkek olarak yaşadıklarımız ve buna bağlı olarak ortaya çıkan yargı kararı önemliydi. Türkiye'de erkeklerin kadınların üzerindeki bu cinsel baskı ve hak iddialarına son verilmeliydi. Bu karar da son veren bir karar oldu. Nikah masasında eş olmayı kabul ettik, eşya olmayı değil. Kadınlar da, yüreği olan, duyguları olan, sevmeyi bilen ve sevilmeyi bekleyen erkek gibi Allah tarafından yaratıldılar. Umarım bu karar, kimsenin giremediği yatak odalarında, evli kadınların üzerinde uygulanan cinsel baskıları durdurur. Umarım bu ceza, bu durumu yaşatan erkeklere ders, yaşayan kadınlara da kurtuluş yolu olur."

"ÇOCUĞUM İÇİN"
"Davamda haklıyım ama ortaya çıkıp, cezaevindeki babayı ve kendimi de teşhir ederek çocuğumun geleceğini mahvetmeyi düşünmüyorum" diyen Y.K, "Çocuğum, babasını yurtdışında biliyor. Şimdilerde, bir yandan çalışarak çocuğumla kendime yeni bir gelecek kurmaya çabalıyorum, diğer yandan halen devam eden boşanma davasıyla mücadele ediyorum. Kocamın avukatının verilen kararı temyiz ettiğini duydum. Avukatım, ceza davasının onaylanmasıyla boşanma davasının da bitebileceğini söyledi" dedi. Mahkemenin eşine tecavüz eden kocaya verdiği 7 yıl 4 aylık hapis cezasına kadın kuruluşlarından da tam destek geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder